KWALITEIT & VEILIGHEID
Kwaliteit en veiligheid heeft in 2013 en 2014 geheel in het teken gestaan van Joint Commission International (JCI). In voorbereiding op de audit in juli 2013 is de Taskforce JCI opgericht en is een belangrijke succesfactor gebleken. De Taskforce heeft het onderwerp Kwaliteit en Veiligheid en JCI in het bijzonder op de kaart gezet en bijgedragen aan de succesvolle audit in 2013. De divisie heeft het succes van de werkwijze van Taskforce aangegrepen en een definitief karakter gegeven aan de ‘Taskforce Kwaliteit en Veiligheid’.
De Taskforce Kwaliteit en Veiligheid wordt gekenmerkt door:
De divisie is met de Taskforce Kwaliteit en Veiligheid doorgegaan op de ingeslagen weg en heeft een cultuur van continu verbeteren bewerkstelligd.
OPERATIONELE EFFECTIVITEIT 2013-2014
Het thema operationele effectiviteit (OPEX) is een belangrijk vehikel voor het vergroten van de kwaliteit en veiligheid van zorg, het optimaliseren van de bedrijfsprocessen en het werken aan een blijvend verbeterklimaat. OPEX identificeert, leidt, faciliteert en verbindt verbeterinitiatieven. Dit alles met als doel meer tevreden patiënten, een prettiger werkklimaat en een gezonde financiële positie.
CONTINU VERBETEREN
Er zijn 19 ‘Yellow Belts’ opgeleid en daarmee is geïnvesteerd in het delen van het gedachtegoed van OPEX. Ook is hiermee een fundament gelegd om continu verbeteren op de werkvloer mogelijk te maken. Op verschillende afdelingen zijn verbeterborden ingevoerd en staat continu verbeteren op de agenda.
PROJECTEN
Alle lopende projecten en initiatieven zijn geïnventariseerd en geprioriteerd om focus aan te brengen gericht op het behalen van projectresultaten en het vieren van successen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de verbeteringen bij de gynaecologische oncologie die in korte tijd met een multidisciplinair team zijn bedacht en ingevoerd. Hierdoor is o.a. de overlegtijd van het multidisciplinair overleg (MDO) per week met 1,5 uur verkort én kwalitatief verbeterd.
BRANDING & RELATIONS
De divisie heeft in 2013 haar visie op zorg vastgesteld en is begonnen aan het actief uitdragen hiervan. De patiënt heeft een centrale positie in die visie; zorgverleners werken actief samen om op een doelmatige wijze tegemoet te komen aan de vragen en behoeften van de individuele patiënt.
Team Interactieve Media 2016
Jaarbeeld 2016 afdeling Genetica
Speerpunt Cancer Center
Jaarbeeld Urologie 2015
Jaarbeeld Cardiologie 2015
Annual Report Heart & Lungs 2015
Jaarbeeld Hart & Longen 2015
Duurzaamheidsverslag 2015, UMC Utrecht
Strategie facilitair bedrijf
Jaarbeeld Cardiologie 2014
Patient Centraal
Jaarbeeld divisie Vrouw & Baby 13/14
Heart & Lungs in business, annual report 2014
Hart & Longen in bedrijf, jaarbeeld 2014
Resultaten in balans
Jaarbeeld Cardiologie 2013
Annual report Cardiology 2013
Jaarbeeld Cardiologie 2013 A4
Jaarbeeld Hart & Longen 2013
Annual report Heart & Lungs 2013
MVO Magazine